search

Senaman Ringkas yang Anda Boleh Cuba di Rumah

Senaman Ringkas yang Anda Boleh Cuba di Rumah

Mmm....kalau asyik duduk je kat rumah kan boring    Apa kata cuba bersenam, kan lebih sihat dan seronok daripada tak buat apa-apa kan?   Meh, saya kongsikan berepada senama ringkas untuk anda cuba di rumah  . Antaranya:

  • regangkan badan
  • berjalan
  • lompat tinggi
  • lari setempat
  • tekan tubi
  • squat
  • aerobik & zumba
  • tarian rancak


1. Regangkan badan

Daripada asyik duduk je, cuba cari kerja rumah untuk buat macam mengemas ruang tamu atau mencuci bilik air. Kalau tak pun, cuba lakukan senaman regangan badan setidak-tidaknya dua jam sekali. Tak lah sakit sangat badan kalau gerak kan.

2. Berjalan

Gunakan tangga di rumah anda untuk melakukan senaman. Sekiranya rumah anda tidak mempunyai tangga, anda cuma perlu berjalan di sekitar rumah untuk beberapa pusingan kerana ia membantu untuk menguatkan otot kaki.

3. Lompat tali

Masih ada tali skipping kan? Cuba lompat tali selama 5-10 minit .Dapat meningkatkan stamina anda. Paling penting, ia juga menyeronokkan!

4. Lari setempat

Joging atau berlari setempat ternyata senaman yang bagus untuk kesihatan hati. Anda boleh melakukannya sambil menonton televisyen atau mendengar muzik di rumah. Tak lah susah mana pun

5. Tekan tubi

Ini mungkin langkah yang agak sukar dilakukan kebanyakan kita tetapi percayalah ia boleh menjadi cara yang sangat senang untuk melakukan tekan tubi. Anda juga boleh mencuba latihan ini dengan berdiri pada dinding. Anda akan membina kekuatan lengan juga membabitkan kawasan otot dan dada anda.

6. Squat

Latihan ini baik untuk kaki dan punggung. Anda boleh mencuba dengan duduk dan berdiri semula dari kerusi tetap. Lakukan senaman ini untuk beberapa kali dan ia akan memberi manfaat kepada seluruh tubuh anda.

7. Aerobik & zumba

Yang ni mesti makcik-makcik suka. Senaman aerobik dan zumba dapat dilakukan sama ada di luar ataupun di dalam rumah. Lebih seronok, senaman ini dapat dilakukan bersama ahli keluarga lain.

Bagi menambah keseronokkan buat carian video menari atau senaman aerobik di YouTube.

8. Tarian rancak

Bagi mereka suka lagu-lagu hip hop, ini untuk anda. Korang hanya perlu menari ikut rentak. Tak kisah lama macam mana pun anda menari, asalkan anda rasa seronok dan badan dapat keluarakn peluh menaikkan semangat serta menggembirakan

Itu saja untuk kali ni, jangan lupa untuk jaga kesihatan, sanitasi tangan, pakai pelitup muka & jaga jarak dengan orang sekeliling. Jumpa lagi



Heh, masih cari stokin lagi ke?  

Apa kata cuba tengok SOCAZ pnya sale

Kita ada BIG SALE lagi  

Kita salekan hot item:

  • Soka Alien M
  • Kanik Alien Tapak Hitam M

Best tau paaki stokin ni, lembut, sejuk dan tak nipis pun

Boleh pakai untuk tidur

Sepasang hanya RM4.90 je   

Murah kan? Kalau minat clik je link di bawah

www.wasap.my/60167710754/BIGSALE

www.wasap.my/60167710754/BIGSALE

www.wasap.my/60167710754/BIGSALE

www.socaz.my

Sumber:



Older post Newer post

Your cart is currently empty.
Continue shopping