search

Pantai Tercantik di Malaysia seperti di luar negara

Pantai Tercantik di Malaysia seperti di luar negara

Negara kita Malaysia memang mempunyai banyak pantai-pantai yang cantik dan menarik. Untuk mencari kawasan pantai yang cantik di negara ini bukanlah sesuatu yang susah untuk dijumpai.

Mari kita lihat 10 pantai cantik yang ada di Malaysia yang boleh anda pergi bila covid in berakhir

1. Pantai Juara, Pulau Tioman (Pahang)

Mereka yang sukakan ketenangan, jauh dari hiruk-pikuk kota, privasi dari orang dan yang penting menyajikan pantai yang cantik, maka ini lah jawapan yang anda cari. Pantai Juara pernah termasuk dalam senarai 100 pantai tercantik di dunia oleh CNN.

2. Pantai Pulau Mabul (Sabah)

Pulau Mabul memang dikenali sebagai salah satu pulau yang cantik di Sabah, oleh itu tidak hairanlah jika ia tersenarai dalam ini. Mempunyai pasir yang putih mengelilingi persisiran pantai serta lautnya yang jernih dan bebas dari kotoran membuatkan anda terpegun dengan kecantikannya.

3. Pantai Perhentian Kecil, Pulau Perhentian (Terengganu)

Pantai ini merupakan antara pantai yang tercantik di Malaysia dan masih lagi dipelihara alam semula jadinya dan pengunjung masih belum mengenali pantai ini.

Selain itu, bot juga tidak dibenarkan memasuki pantai kerana terumbu kawang yand wujud di kawasan air cetek. Pengunjung juga berpengalaman menyaksikan pemandangan matahari terbenam yang mengasyikkan.

4. Pantai Pulau Manukan (Sabah

Di luar persisiran pantai pulau ini ialah kawasan terumbu karang yang sangat cantik serta aktiviti lain yang boleh dilakukan pengunjung seperti ‘parasailing’ selam skuba, snorkelling dan lain-lain.

Pulau ini juga merupakan yang kedua terbesar di Taman Tunku Abdul Rahman Malaysia serta turut diktiraf sebagai taman laut negara.

5. Pantai Tanjung Rhu, Langkawi (Kedah)

Sesuai buat mereka yang mencari ketenangan, pantai ini tidak mempunyai banyak pengunjung seperti Pantai Cenang.

Tanjung Rhu mempunyai pasir yang halus dan bersih serta air yang jelas seperti kristal membuat orang akan mengagumi kecantikan pantai ini.

6. Pantai Pulau Mataking (Sabah)

Sangat dikenali sebagai ‘syurga penyelam’ seperti Pulau Mabul dan Pulau Sipadan namun ia merupakan kawasan persendirian.

Di samping itu, ia juga mempunyai sedikit persamaan dengan pantai di Maldives oleh itu jika anda berkunjung ke Sabah pastikan pantai ini tersenarai dalam destinasi lawatan anda ya.

7.Pantai Pasir Putih, Pulau Dayang Mersing (Johor)

Sesuai dengan namanya pantai ini mempunyai pasir yang putih, lembut dan masih dipelihara alam semula jadinya serta pelbagai aktiviti boleh dilakukan di sini seperti bola tampar, mandi laut dan berjemur di bawah sinaran matahari.

Bagaimanapun, nama sebenar pantai ini adalah Pasir Panjang namun disebabkan sudah banyak nama pantai seperti itu di Malaysia (Pulau Perhentian dan Pulau Tioman) maka penggunaan nama pantai ini ditukar kepada nama Pasir Putih.

8. Pantai Pulau Sapi (Sabah)

Air laut dan pantainya sangat jernih ditambah lagi dengan pelbagai aktiviti yang diadakan di pantai membuatkan pengunjung akan merasa terhibur di sini. Terletak di Taman Tunku Abdul Rahman Sabah, tentu sekali terdapat banyak aktiviti sukan air yang menanti pengunjung yang hadir di pantai ini.

9. Pantai Cherating (Pahang)

Cherating merupakan salah satu pusat peranginan tepi pantai yang terkenal di Malaysia justeru banyak aktiviti boleh dilakukan di sini.

Sesuai untuk pasangan berbulan madu ataupun percutian keluarga, anda juga berpeluang untuk belajar papan luncur sewaktu berada di sini.

10. Pantai Teluk Dalam, Pulau Redang (Terengganu)

Sesuai buat mereka yang suka mandi laut dan berenang namun tidak sesuai untuk aktiviti selam skuba kerana tidak mempunyai banyak terumbu karang.

Sebenarnya, terdapat dua pantai teluk dalam iaitu di Pulau Pangkor dan Pulau Redang dan dua cara untuk ke pantai ini adalah melalui trek hutan yang menghubungkan kedua-dua pantai atau menyewa bot.

Menarikkan senarai pantai di Malaysia ni, tak susah pun nak cari. Kena berusaha je untuk pergi. Jadi, kalau korang minat nak pergi pantai cuba pergi yang saya senaraikan ni. Tak rugi pun kalau pergi, sebab banyak aktiviti yang menarik korang boleh cuba bila sampai di sana.



psst, hari sahabat sedunia dah nak habis

Korang dah beli ke belum hadiah untuk kawan korang?

Kalau belum, mari lah beli Set Sahabat Sedunia

Kita ada Set Perempuan & Set lellaki

Smua nya RM24.90, siap free postage lagi

Sabah & Sarawak tambah RM 8

Jangan tunggu lama, hari pun dah nak habis

Contact kita at:

www.wasap.my/60167710754/socazhq
www.wasap.my/60167710754/socazhq
www.wasap.my/60167710754/socazhq

www.socaz.my

Sumber:

https://ammboi.my/10-pantai-tercantik-di-malaysia/



Older post Newer post

Your cart is currently empty.
Continue shopping